Jeg beklager nettverksmarkedsføring / I’m sorry about network marketing

Jeg beklager nettverksmarkedsføring / I’m sorry about network marketing

Noen av mine favorittprodukter / Some of my favorite products

(English further down)

Jeg må si unnskyld for at jeg har snakket så varmt om produkter som jeg har tro på. Unnskyld for at jeg anbefalte så mange å kjøpe magnetmadrasser som hadde hjulpet meg i forhold til energi og smerter. Unnskyld for at jeg lurte på om du ville kjøpe kremer og såper som jeg likte veldig godt selv. Unnskyld for at jeg fortalte om omega-3-oljer som hadde reddet meg fra migrenehelvete og en hverdag på krykker. Fordi du ikke ville ha det samme. Ikke var like interessert som meg. Og fordi vi burde brukt tiden på å snakke om noe annet.

Min nærmeste familie og mine beste venner har vært de første som har fått høre om produkter som har gjort meg godt. Fordi det er dem jeg omgåes mest og fordi jeg ville at de skulle få del i det jeg hadde funnet ut. Noen har vært glad for det jeg har delt med dem, noen ville helst sluppet å høre om mine nyoppdagelser, og om hvor bra produktene har virket for meg.

Jeg elsker fortsatt produktene. De er fortsatt en del av meg, men jeg har skjønt at andre må få velge sine egne produkter og løsninger. Og at de som vil ha det samme som meg, vil etterspørre det, hvis de synes det er aktuelt for dem.

Nettverksmarkedsføring gir muligheter for å jobbe på hobbybasis, deltid og heltid, og for noen kan det bli en livsstil. For meg har det vært hobby. Men samtidig har det vært et substitutt for jobb. Etter at jeg ble syk og falt utenfor arbeidslivet og delvis også sosiale nettverk, har dette vært noe å engasjere seg i, noe å «jobbe med», en mulighet for å ha kontakt med og bli kjent med folk på.

Jeg har brukt mye mer penger på produktene enn jeg har tjent på dem. Jeg har brukt mye mer energi på å videreformidle informasjon enn det har gitt energi. Jeg har fortsatt å dele av mine gode erfaringer fordi det har føltes positivt. Og givende. Og fordi jeg har så lyst til å hjelpe andre. Men andre vil hjelpe seg selv, vil ikke at jeg skal presentere løsninger for dem.

Jeg har skjønt det nå. At venner har følt at jeg har snakket om ting de ikke var interessert i, ikke ville ha, og ikke ville høre om. Alle vil kjøpe produkter, men ingen liker å bli solgt til. Derfor.

Har jeg sviktet? Kanskje føler noen at jeg har misbrukt vennskapet? At jeg har vært for opptatt av hva som kan hjelpe meg. Følt at jeg «prøver å selge dem» noe de ikke vil ha. I min iver etter å fortelle om fantastiske produkter, kan jeg ha skjøvet folk unna. Selv om jeg selv ikke tenker at jeg er «pågående», kan andre mene at jeg er det. Det beklager jeg sterkt. Unnskyld til alle dere som føler at jeg har vært brysom. 🧡

Noen av mine favorittprodukter / Some of my favorite products

English:

I need to excuse myself for having talked so warmly of products that I believe in. Sorry for recommending so many to buy the magnet mattress that helped me in terms of energy and pains. Sorry for wondering if you wanted to buy creams and soaps that I love. Sorry for explaining about omega 3 oils that saved me from a migraine hell and everyday life without crutches. Because you didn’t want the same products as me. You were not as interested in them as me. And because we could have spent more time together talking about something else instead.

My closest family and my best friends have been the first ones to hear about the products that have done so well for me. Because these are the people I socialize the most with, and naturally, I wanted them to know about what I had discovered. Some of them have been happy about what I shared with them, some would rather not have heard about my discoveries and how good the products worked for me.

I still love the products. They are part of me, but I have understood that other people need to choose products and solutions themselves. And if they want the same as me they will let me know by asking for it.

With network marketing you can choose to work part time or full time , as much or as little as you like, or even make it a hobby. To some it becomes a life style. To me it is a hobby. In addition, it is also a substitute for a job. When I became sick I couldn’t continue in my job and partly also missed out on social networks. Thus network marketing has been something to engage in, something to work on, a possibility to get in touch with and get to know more people.

I have spent a lot more money on the products than I have made money on them. I have used much more energy on communicating information than it has given me energy. I have continued to share my good experiences because if felt rewarding. And positive. And because I wanted to help other people. But people want to help themselves, they don’t need me to give them answers or solutions.

I’ve got it now. Friends have felt that I have been talking about things that they were not interested in, didn’t want, didn’t want to know about. Everyone wants to buy products, but noone wants products sold to. That’s why.

Have I let down people? Maybe some feel that I have misused their friendship? That I have been too preoccupied with what can help me. Thought that I tried to sell something to them that they didn’t care for. In my eagerness talking about fantastic products I may have pushed people away. Even though I myself don’t think I am pushy others may think I am. I am very sorry about that. My apoligies to all of you that have felt that I have been bothersome.🧡

6 kommentarer til «Jeg beklager nettverksmarkedsføring / I’m sorry about network marketing»

  1. «Folk misliker å bli solgt til, men elsker å handle», har jeg sagt noen ganger. I den moderne tid blir får vi inn reklame på alle skjermer vi glor på, samt i den analoge postkassen utenfor huset. Alle vil ha en bit av oss. De fleste av oss stenger ut denne informasjonen, og blir oppgitt eller irritert over all reklamen. Da blir det et enda sterkere behov for å sitte med kontrollen, og velge hva man vil handle. Vi hører gjerne mer på venner/kjente, og mottar gjerne anbefalinger som de står inne for. Det være seg en bok, film eller restaurant. Kanskje til og med et reisemål eller en type bil? Da handler det nemlig om tillit til noen vi kjenner, og det er en helt annen arena enn «uadressert C-post» på alle fronter. Direktesalg er den mest målrettede form for markedsføring som finnes, selv om internett er så smart(?) at det sender deg reklame om noe du søkte etter på nett. Så, Kari: Du er ikke en person som maser eller presser noen. Det er ikke mitt inntrykk av deg, i alle fall! Du deler tips om bøker og mye annet som du har opplevd som bra. Det tror jeg vi alle gjør, fra tid til annen!? Glad du har fått mye av helsen tilbake, uansett hva du gjorde eller hvilke produkt som hjalp deg! Ha en fantastisk helg! 🙂

    2+
    1. Tusen takk for lang og fin kommentar, Rune! 🙂 Du har så rett! – Vi hører gjerne mer på venner og kjente, men valgene tar vi uansett selv. Jeg liker å dele og tipse, men tenker at jeg i fortsettelsen bør lytte mer. Fikk en liten aha-opplevelse etter at jeg leste boka som jeg lånte av deg nå sist 😉 Ha ei fantabulastisk helg! 🙂

      0
  2. Det er nok veldig vanlig å bli opprømt og overbevisende når man finner noe som hjelper, eller sånn generelt at vi forsøker å fortelle andre om det vi tror på, og blir revet med. Så det er greit Kari! Det roer seg ned litt, sånn etterhvert😄Vi har alle vært der. Noen roer seg kanskje aldri, men vi får sørge for at vi får små doser😅

    1+
    1. Hahaha, ja, og jeg begynner å bli så gammel at til og med alderen roer meg ned litt 😀 Det er lov å bli glad, og lov å dele med andre, men viktig å lytte også 🙂 Jeg tar gjerne imot en dose Anita om ikke lenge 😀

      0

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *